Huisartsenmaatschap MCN homepage
Levensbedreigend - Bel 112
Spoed buiten kantooruren - Bel 088 – 588 0 588
Afspraak maken - Bel tijdens kantooruren

Nieuws

Patienten Panel 2019   28 mei 2019

Acht patiënten van huisartsenpraktijk MCN uit Nijverdal kwamen bijeen om ideeën en ervaringen over de zorg te delen in een patiëntenpanel. Bijna het voltallige personeel was als toehoorder aanwezig om uit eerste hand input te horen en er later met elkaar over in gesprek te gaan. Onderwerpen waren bejegening, gastvrijheid, samenwerking en nieuwe disciplines in de praktijk. Huisartsenzorggroep FEA faciliteerde de avond. Veel waardevolle inzichten en zoals een patiënt verwoordde: “Zo kunnen wij van elkaar leren.”

Zie onder een korte impressie

https://gopro.com/v/vPD4K00MLwdbb

 

Met service gerichtheid Huisartsenpraktijk MCN zit het wel goed.

De patiënten van huisartsenpraktijk MCN (Medisch Centrum Nijverdal) geven de praktijk een dikke voldoende als het gaat om klantvriendelijkheid,
service gerichtheid en het contact tussen de huisarts, de praktijkondersteuner en de patiënt.

Dat bleek op maandag 20 mei op Landgoed Schuilenburg, waar de Federatie Eerstelijns Zorg, de FEA uit Almelo,
in opdracht van MCN via een patiënten panel van acht gekozen patiënten, doormiddel van een interview van hen wilden horen hoe zij over de geleverde zorg denken.
Middels drie stellingen mochten zij hun mening geven, aanbevelingen doen etc.
Dit met als doel de kwaliteit van zorg te verbeteren en tools te krijgen om de zorg waar dat kan nog te verbeteren.

De ondervraagde mensen waren over het algemeen enthousiast voor de geleverde zorg, de omgang tussen huisarts,
patiënt en praktijkondersteuner. Er werden wel aanbevelingen gedaan om de zorg op detail nog beter te laten lopen.
De praktijk zal met de door de FEA uitgebrachte adviezen aan het werk gaan, zodat zij hun patiënten nog beter van dienst kunnen zijn.